کد خبر: ۳۶۲۶۴
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

رقیب توییتر نیامده، دچار مشکل شد | اپلیکیشن Threads متا پنجشنبه در اروپا منتشر نمی‌شود

برنامه Threads ظاهراً از تمام قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا پیروی نمی‌کند.

براساس گزارش‌های اخیر، متا احتمالاً اپلیکیشن رقیب توییتر را که اینستاگرام Threads نام خواهد داشت، پنجشنبه همین هفته (15 تیرماه) منتشر می‌کند. حالا در گزارش جدیدی به نقل از کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC)، گفته شده است که این برنامه فعلاً در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر نخواهد شد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، برنامه اینستاگرام Threads از تمام قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا پس از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) پیروی نمی‌کند و به همین دلیل در بریتانیا ارائه خواهد شد و در اتحادیه اروپا خیر. چت‌بات Bard گوگل نیز به‌دلیل مشابهی هم‌اکنون در بریتانیا راه‌اندازی شده، اما هنوز وارد اتحادیه اروپا نشده است.

مشکل قانونی اینستاگرام Threads

رقیب توییتر نیامده، دچار مشکل شد | اپلیکیشن Threads متا پنجشنبه در اروپا منتشر نمی‌شود

مشکل خاص اینستاگرام Threads این است که ظاهراً داده‌هایی ازجمله اطلاعات مربوط به سلامت، موقعیت مکانی، تاریخچه، جستجو و اطلاعات حساس دیگری را از اینستاگرام دریافت می‌کند. DPC قبلاً به همین شیوه با راه‌اندازی تبلیغات در واتس‌اپ به‌دلیل جمع‌آوری داده‌های فیس‌بوک مخالفت کرده بود.

براساس این گزارش، DPC اینستاگرام Threads را مسدود نکرده است، بلکه متا هنوز برای راه‌اندازی رقیب توییتر در اتحادیه اروپا تلاشی نکرده تا با رگولاتورها دچار مشکل نشود.

اگرچه اینستاگرام Threads تا پنجشنبه ارائه نخواهد شد، وب‌سایت این شبکه اجتماعی هم‌اکنون در دسترس است و فقط شامل یک شمارش معکوس برای راه‌اندازی برنامه و یک کد QR می‌شود که می‌توانید با اسکن آن، برنامه‌اش را روی گوشی خود دانلود کنید.

رقیب توییتر نیامده، دچار مشکل شد | اپلیکیشن Threads متا پنجشنبه در اروپا منتشر نمی‌شود

در صفحه دانلود این وب‌سایت نیز برای گوشی‌های iOS یک دکمه پیش‌سفارش قرار داده شده و نسخه اندورید آن به‌زودی منتشر می‌شود.

با وجود اینکه اپلیکیشن جدید متا احتمالاً پنجشنبه منتشر خواهد شد، اما تضمینی وجود ندارد که دقیقاً از همان روز بتوانید در این شبکه اجتماعی مطلب منتشر کنید. دور از انتظار نیست که این شرکت عرضه‌ای چندمرحله‌ای را برای پلتفرم جدید خود در نظر داشته باشد تا کم‌کم تمام کاربران دنیا قابلیت استفاده از Threads را پیدا کنند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی